Hari-hari terakhir seorang penagih di China

Hari-hari terakhir penagih dadah Wu Guilin


Di daerah lama Huidong di wilayah Guangdong, China, seorang wartawan telah merakamkan selama 19 hari, saat terakhir kehidupan seorang penagih dadah penagih bernama Wu Guilin.

Bahan kapas kapas dengan kesan rumah sampah darah kotor Wu Guilin.



Satu petang April dalam Huidong daerah Guangdong, Guilin Wu seorang penagih dadah bersendirian di rumah usang menunggu untuk mati, pihak hospital telah memaklumkan kepadanya bahawa dia tidak lagi boleh dirawat.






Satu hari beberapa malam yang lalu, Guilin Wu mengalami satu episod sakit yang teramat sangat, menyebabkan beliau  membakar barangan di rumahnya dalam usaha untuk mendapatkan bantuan, dengan abu hitam yang masih kekal di atas lantai.




Cuaca Guangdong pada bulan April adalah sangat panas, jadi Guilin Wu telah membuka bajunya, mendedahkan tatu di belakangnya: helang dengan bahagian sayap yang belum siap.




Tengahari 22 April, Wu Guilin, dengan separuh bogel, muncul di sebuah bangunan lama yang akan dirobohkan di Lianhua Road dalam daerah Huidong, badannya begitu lemah dan dia tidak lagi boleh berjalan.




Diikat di pergelangan tangan adalah tag pengenalan hospital.



Seorang pegawai polis menyoal dia.




Pegawai polis dan kakitangan perubatan menghantar dia kembali ke rumahnya.




24 April, hospital berkata Guilin Wu tidak lagi boleh dirawat, jadi dia keluar dari hospital dan pulang ke rumah menunggu saat kematian datang, gelang pengenalan hospital masih terikat di pergelangan tangan.




Guilin wu duduk bersendirian di rumahnya usangnya, tidak lagi dapat berjalan tegak kerana jangkitan di kakinya.


Kapas boleh dilihat di mana-mana sahaja di atas lantai seluruh rumah, Guilin Wu dengan kesan darah kering yang ditinggalkan pada kapas.


Guilin wu duduk di atas tikar anyaman, semangkuk sisa beras berada tidak jauh. Pada masa ini dia sedang menunggu kematian. Sering jiran, dan "kawan penagih" menghantar makanan kepadanya.


 Penagih dadah China Wu Guilin memegang dadah jarum picagari darah berlumuran.
Guilin wu memegang picagari berdarah di tangan yang kotor. Beliau berkata hidupnya telah dimusnahkan oleh dadah.



Petang 24 April, Wu Guili sekali lagi menerima dadah daripada "rakan penagihnya". Beliau berkata beliau menyuntik dadah sekarang semata-mata untuk mengurangkan kesakitan di dalam badannya.






Guilin Wu menyuntik dadah yang diberikan oleh "kawan penagihnya".
A Guilin Wu telanjang, penagih dadah di wilayah Guangdong China, duduk di rumah usang itu, kakinya dijangkiti supaya dia tidak lagi dapat berdiri tegak.





Guilin wu memegang lilin menyala sebagai dia tertidur.



Guilin Wu menyalakan lilin, merokok rokok yang diberikan oleh seorang pekerja di pejabat kejiranan tempatan daerah berkenaan.




Dalam kebingungan.



Guilin wu perlahan-lahan tertidur.



26 April, Guilin Wu menyalakan lilin dan meletakkan di atas tikar untuk mula menulis pesanan akhir beliau. Dia berkata Dia mahu menggunakan ini untuk memberi amaran kepada orang lain untuk tidak membuat pilihan yang salah.



Mei 10, beberapa hari selepas Guilin Wu meninggal dunia, diari beliau masih kekal berada di rumah usang berkenaan. 




Mayat Guilin Wu terletak di dalam penyejuk beku # 45 bilik mayat daerah Huidong, rambutnya dalam keadaan serabai.


Nama Guilin wu diturunkan, menggantikan 'John Doe', selepas laporan seorang wartawan Cina pada hari-hari akhir beliau mengenal pasti badan dengan pihak berkuasa.
Rumah mayat Guangdong Huidong, selepas dikenalpasti oleh wartawan ini, kakitangan menukar "Unknown" pada penyejuk beku # 45 kepada "Guilin Wu".
Sepasang jeans denim dan beberapa jarum ubat kekal di dalam bilik kotor Guilin Wu si mati.



Sepasang jeans dan picagari beberapa kekal di dalam bilik di mana Guilin Wu yang menghabiskan saat-saat akhir.


sumber: chinasmack

Comments

Indah said…
hidup ini terlalu indah untuk disiakan.. salam dari rakan @nodrugplease.blogspot.com

semoga kehidupan lebih ceria lepas ni..

Popular posts from this blog

Pusat Pemulihan Dadah Swasta atau Persendirian di Malaysia

PRINSIP 12 LANGKAH

TC di PUSPEN